1º
B
22 - 23
El nostre programa, SOStenim, té com objectiu apropar als joves al terme de la moda sostenible i conscienciar-los respecte l'impacte que pot tindre la seua elecció de compra. Com bé indica el nom del programa, aquest es basa en la idea de la cura del medi ambient i vol mostrar que no sols es tracta de reciclar sinó que també es pot participar activament en la millora del planeta amb una acció tan simple com és comprar roba amb una perspectiva més sostenible. Si no comencem per canviar les nostres accions, no podrem aconseguir canvis majors.
En aquest projecte, per tant, pretenem fer ressò del veritable problema i oferir alternatives de compra per tal d'estalviar diners i contribuir a la reducció de l'impacte mediambiental que suposa el consum de la fast fashion.
SOStenim es dirigeix a un públic objectiu format per joves de la denominada “Generació Z” la qual en el sector de la moda (entre d'altres) ha sigut un element clau per a recalcar la importància de la sostenibilitat, aconseguint influenciar i educar altres generacions a consumir moda responsable i sostenible.
És per això, que podem dir que el nostre públic objectiu no és cap altre que una generació que mostra preocupació per l'estat del planeta, una actitud proactiva disposada a adoptar canvis i, sobretot, un nivell de conscienciació major a la resta amb el canvi climàtic, considerant-lo com una emergència i donant-li al concepte el valor que mereix.
SoStenim sorgeix de la necessitat de cuidar el medi ambient (en aquest cas en l'àmbit de la moda) i com bé el nom indica, mitjançant la sostenibilitat. Hui dia, a la gran majoria de la població li resulta inevitable comprar a les botigues de moda fast fashion com són Zara, Pull & Bear o fins i tot Shein, la botiga online de roba que ha revolucionat les generacions més joves. Malgrat aquesta gran majoria existent que no inicia el canvi cap a les pràctiques sostenibles, una gran part estaria disposada a donar el pas cap a la moda sostenible, i és per això que hem decidit tractar aquest tema.
Les tendes de segona mà i les peces de roba reutilitzades, són algunes de les alternatives que trobem en el terreny de la moda: més assequibles, més econòmiques i sobretot, amb més responsabilitat de cara al medi ambient. Com una solució tan bona que està a l'abast de totes nosaltres no es posa més en práctica? La majoria de les persones consideren estar concienciades amb l'emergència climàtica actual i estaria disposada a consumir moda sostenible, però, per què no ho fan?
Des del nostre programa, SOSTenim pretenem informar i sobretot reivindicar al públic més jove (disposat a iniciar el canvi) la importància de reutilitzar o comprar a tendes de segona mà, i fer-los saber que cada vegada són més les solucions que es poden aplicar per tal de fer front a la fast fashion.
Ens apropem a la “Generació z” amb aquesta temàtica a través d'una sèrie de preguntes al carrer que estan sent “viralitzades” a la plataforma de TikTok (format que crida més l'atenció a les últimes generacions) com “quant costa el teu outfit?¨ o ¨de quina tenda és la teva roba”?... A més, una altra manera en la que aportem informació és donant veu a les iniciatives que està portant a terme el mateix jovent de hui dia, com són algunes tendes online de moda sostenible com la de “Demasiao Vintage” o fins i tot en forma de treballs de final de grau d'alumnes de disseny com és “El segell”.
El nostre programa ja no sols aporta al seu format la finalitat de denúncia i conscienciació del canvi cap a una moda més económica i sostenible, sinó que també crea una atmosfera més juvenil per tal de poder aproximar-nos a les joves de hui dia, ja que aquestes són el futur i estan diposades a donar el pas cap al canvi.
Blanca Huerta Cifre
Alejandro Miguel Casterá
Karla Linares Bello
Rocío Jiménez Soler
Carla Morant Clari
Sheila Jover Guerola
Enrique Beneito Bodí
Rosa Soler Reig
Clara Piris Nacher
Helena Martí Valer